فضلی نژاد: بخش مهمی از نشریات متاثر از ایدئولوژی سکولار است
ساعت ۱٢:٥۸ ‎ب.ظ روز ۱٧ بهمن ۱۳۸٧ : توسط :

خبرگزاری فارس: عضو مرکز پژوهش‌های موسسه کیهان گفت: بخش مهمی از آثار ما در بازار نشر متاثر از ایدئولوژی سکولار است و ارزش‌های آمریکایی را تبلیغ می‌کند و طبیعی است وقتی که وارد فضای براندازی نرم شود سریع از جامعه و فرهنگ انقلاب جوان ما انقطاع حاصل می‌کند.

پیام فضلی‌نژاد عضو مرکز پژوهش‌های موسسه کیهان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به حرکت جدید بیگانگان با عنوان «براندازی نرم» اظهار داشت: یکی از این حلقه‌های روشن فکری که اساسا حلقه فصل نامه «ماهنامه گفتگو» بود و یک حلقه سکولار بود که رامین جهانبگلو در وسط این حلقه نظریه‌پردازی می‌کرد، در دوم خرداد 76 بستر مخزن نظری براندازی نرم آفریده شد که حلقه‌های روشن فکری در نشریات مختلف شروع به کار کردند.


وی با اشاره به جامعه روشنفکران افزود: استنباط من از آراء حضرت امام خمینی(ره) این است که هرجا که نظریه‌پردازی روشنفکری و انسان‌محوری وسط می‌آید اساسا با ایدئولوژی الهی و اسلامی تقابل می‌کند.
عضو مرکز پژوهش‌های موسسه کیهان ادامه داد: در جامعه می‌بینیم که روشنفکران به سوی لیبرالیسم که بنیاد آن بر اومانیسم و ماتریالیسم است میل کرده و با این کار خود را رودرو با ایدئولوژی انقلاب قرار داده است و این به‌ خودی خود ایدئولوژی لیبرالیسمی و سکولاریستی است.
فضلی‌نژاد افزود: بحث براندازی نرم سبقه فلسفی دارد و معطوف به اراده فاعل نیست و وقتی به مبانی نظری غرب روی آورد و آن‌را قبول کرد، یا از آن استفاده می‌کند و یا خود در آن مسیر قرار می‌گیرد که بخشی از آن می‌تواند براندازی نرم باشد.
وی در ادامه گفت: براندازی نرم را باید به این شکل ببینیم، گروه‌های برانداز که ماموریت اطلاعاتی و جاسوسی را دارند البته به شکل مدرن و نه کلاسیک که سبقه مدرن این جاسوسی که در دایره براندازی نرم می‌گنجد و بخش دیگر کسانی هستند که از طریق احزاب سیاسی و ngoها در رسانه‌ها می‌آیند و شروع به فعالیت علیه جمهوری اسلامی می‌کنند و برای این کار از سازمان اطلاعاتی امنیتی غرب دستور می‌گیرند.
این فعال سیاسی تصریح کرد: وقتی که متن سکولار و مادی محور و غیرالهی به جوان‌ها ارائه می‌شود طبیعی است که بخشی از حاکمیت با مجوز دادن به این آثار بنیان‌های فکری مخاطب را نابود می‌کند و این وجهی است که توسط مسئولان ما دیده نمی‌شود.
فضلی‌نژاد بیان داشت: اگر مسئولان نگران براندازی نرم هستند و می‌گویند که در این پروژه‌ها از جوانان ما استفاده می‌شود باید نگرانی مهم‌تری داشته باشند و آن این است که تغذیه فکری جوان از طریق چه آثاری صورت می‌گیرد و بخش مهمی از آثار ما در بازار نشر متاثر از ایدئولوژی سکولار است و ارزش‌های آمریکایی را تبلیغ می‌کند و طبیعی است وقتی که وارد فضای براندازی نرم شود سریع از جامعه و فرهنگ انقلاب جوان ما انقطاع حاصل می‌کند.
وی با اشاره به مقاصد فرایند براندازی نرم، این فرایندها را شامل فروپاشی ایدئولوژیک و فروپاشی ایدئولوژیک را مقدمه‌ سقوط فیزیکال نظام خواند و افزود: فروپاشی ایدئولوژی با سکولار کردن تغذیه افراد جامعه و دور کردن آنها از کتاب انقلابی صورت می‌گیرد و در این زمان سطح ساختار کاری ندارد.
عضو مرکز پژوهش‌های موسسه کیهان ادامه داد: شما می‌بینید با این معیار احزاب، گروه‌ها، هنرمندان، فلاسفه و سیاست‌مداران تولید دارند بنابراین این تولید هم چون سکولار است به فاز ایدئولوژیک و فاز براندازی نرم کمک می‌کند.
فضلی‌نژاد خاطر نشان کرد: تنها ایدئولوژی که در دنیا ادعای حقانیت دارد و حقانیت او برحق است ایدئولوژی اسلام شیعی است که حضرت امام (ره) در پیام‌های حج سال 66 و 67 منشور ایدئولوژی اسلام سیاسی را ترسیم کرده و این ایدئولوژی تنها ایدئولوژی است که قدرت بر اندازی ایدئولوژی سکولار و لیبرال را دارد و ما باید این توان را داشته باشیم که ایدئولوژی امام را ترسیم کنیم زیرا الهی است و باید آن‌را در دنیا تبلیغ به‌درستی تبلیغ کنیم.
وی اظهار داشت: اساسا پروژه براندازی نرم بسیار مخفی است که کتاب‌های مختلفی در این مورد منتشر شده است از جمله سازمان سیاه فروش کنترل ‌مغز‌ها ،حیله‌های کثیف توسط انتشارات اطلاعات در بر گیرندهی این است که استراتژی براندازی نرم چیست و چه عملیاتی در این خصوص انجام می گیرد.
نویسنده و محقق روزنامه کیهان یادآور شد: قانونی در آمریکا با نام قانون عملیات سیاه وجود دارد که هیچ وقت بودجه آن اعلام نمی‌شود و حتی اعضای کنگره سیاه از ان خبر ندارند اما بدیهی است که جنگ نرم که اشکال مختلفی دارد به مراتب پر هزینه‌تر از جنگ سخت است.
فضلی‌نژاد گفت: تاریخ براندازی نرم به دوران جنگ تحمیلی در ایران می‌رسد یعنی به زمانی که غربی‌ها برای شکست ایران در عرصه سخت افزاری دنیا را بسیج کرده بودند و مشخصاً عراق با ایران می‌جنگید و غربی‌ها در همان دوران سمینارهایی را برگزار کردند که اساساً نگاه آن سمینارها به آنالیز و ارزیابی مقوله براندازی نرم بود.
وی افزود: البته نگاه آنها بسترسازی بود به این دلیل که می‌خواستند ساختارها را بچینند و فکر این را نمی‌کردند که وارد حوزه‌ای شوند که برای ایران تهدید نرم باشد البته شرایط رسانه‌ها و گستردگی‌های آنها به‌دلیل اینکه جنگ تازه به پایان رسیده بود، محدود بود.
نویسنده کتاب شوالیه‌های فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: در دهه هفتاد رسانه‌ها گستره بازتری پیدا کردند و همین سبب شد که غربی‌ها نگاه‌شان معطوف به روزنامه‌ها و نشریات شود چنانکه در آن زمان در مجله «کار» ارگان سازمان فداییان خلق که در خارج از کشور منتشر می‌شد تحلیلی از بهروز خلیق به چاپ رساند و گفت نگاه ما باید به دو چیز باشد یک حوزه نظریه‌پردازان دینی و سیاسی و دوم به حوزه رسانه‌ها که وقتی این تحلیل را داد زمینه‌ای را نیز به آن اضافه کرد مبنی بر اینکه ما باید از پتانسیل داخلی انقلاب استفاده کنیم نه از نیروهای خارجی یعنی نیروهای انقلاب را علیه انقلاب بسیج کنیم ولی این فرایند تدریجی و درازمدت بود.

برگرفته شده از www1.farsnews.com