پیام فضلی نژاد: باید نسبت به احیا اسطوره های روشنفکری مرتجع حساس بود.
ساعت ٢:۱۳ ‎ب.ظ روز ٢۱ دی ۱۳۸٧ : توسط :
عضو مرکز پژوهشهای کیهان گفت: باید نسبت به احیای اسطوره های روشنفکری مرتجع که نصیبی از فرهنگ فاخر دینی و ملی نبرده اند حساس بود.
 
پیام فضلی نژاد که روز دوشنبه(٢۵/آذر/٨٧)، به دعوت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در سالن اجتماعات دانشکده الهیات و معارف اسلامی این دانشگاه سخن می گفت، افزود: پیش از مشروطه روشنفکران مرتجعی همچون میرزا ملکم خان دین را ابزاری برای اقامه دعوی علیه خود دین کردند اما آنچه هم اکنون وجود دارد یک ارتجاع فرهنگی به مثابه یک گرداب فکری است که خطرناکتر از ارتجاع سیاسی می باشد...

 

وی گفت: روشنفکری عصر پهلوی دوم همواره سر در آخور بیگانگان داشته است و تولیدات و آثارشان هیچ پهلویی به فرهنگ ایرانی و اسلامی ما نمی زند.
وی افزود: در حالی که طشت رسوایی روشنفکران عصر پهلوی دوم از بام افتاده است امروز در دانشگاههای جمهوری اسلامی برای سمبلهای مرتجع و سیاه این جریان بزرگداشت گرفته می شود در حالی که این افراد نه تاریخ این ملک را می دانند و نه آیین آن را که هویت ما ریشه در آن دارد.
او با بیان شرح مفصلی از زندگی فروغ فرخزاد وی را متهم به ابتذال اخلاقی کرد و گفت : نمی توان با جعل تاریخ ، فروغ فرخزاد را یک شخصیت فمینیستی رادیکال معرفی کرد.
این صاحب نظر گفت: از سال 1341 فروغ فرخزاد با ساخت فیلم "خانه سیاه است "به درون دردهای اجتماعی پا گذاشت و از جامعه روشنفکری فاصله گرفت که مقارن با اوج شهرت او نیز بود که این روند تا سال 1343 که فروغ فرخزاد مجموعه اشعار "تولدی دیگر"را منتشر کرد ادامه یافت اما جریان روشنفکری به این دوران زندگی فروغ اصلا نمی پردازد.
او گفت :دکتر سیروس شمیسا منتقد بزرگ ادبی در همایشی که تیرماه امسال در منچستر انگلستان برگزار شد تصریح کرد که فروغ نه تنها در سال پایان زندگی اش از گذشته خود کنده بود بلکه اشعارش یک معنویت نهفته را در خود داشت .
این پژوهشگر افزود: برخی دیگر از منتقدان بر این باورند که در آثار شش ماه پایانی زندگی فروغ فرخزاد رگه هایی از معنویت شیعی دیده می شود.
او تاکید کرد: با این وجود محافل روشنفکری ایران بی اعتنا به این دوره از زندگی این شاعر با تکیه بر اشعاری که خود فروغ فرخزاد علیه آن شوریده بود و باکمک روشنفکرانی که در پایان عمر مزور می خواندشان برایش بزرگداشت برگزار می کنند.
عضو مرکز پژوهشهای کیهان با بیان این که برخی از رسانه ها احمد شاملو را مردمی ترین و آزادترین شاعر ایران معرفی می کنند مدعی شد که این شاعر در زمان شاه با ریختن سم در استکان چای قصه نویس جوانی که خوزستانی بوده به نام "منوچهر شفیانی "او را به قتل رسانده که پس از یک روز بازداشت با حمایت هویدا آزاد شده است .
او با متهم کردن این شاعر به ابتذال اخلاقی گفت :این شاعر پس از انقلاب در انتخابات اولین دوره مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه ای از سازمان مجاهدین خلق و گروهک فداییان خلق حمایت کرده است که مسعود رجوی سرکرده گروهک منافقین نیز به این بیانیه پاسخ همدلانه ای داده است .
وی افزود: همین آدم در ابتدای انقلاب در مصاحبه ای معرفی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی را خواستار می شود و آنها را انسانهایی ناشناس معرفی می کند چرا که از بس غرق ننگ و بنگ بوده که رهبران انقلاب را نمی شناخته است این افراد بامدادشان با خمار آغاز می شد و شامگاهشان با نعشه به پایان می رسید.
او در بخش دیگری از سخنانش به معرفی یکی دیگر از روشنفکران عصر پهلوی دوم به نام "پرویزتناولی "پرداخت و او را عضو کلوپ "رشت 29"معرفی کرد.
وی گفت :در کلوپ رشت 29، روشنفکرانی فعالیت داشتند که همجنس باز بودند و فرح پهلوی نیز بارها سر زده در این کلوپ حاضر شد.
فضلی نژاد افزود: حزب کارگزاران سازندگی خانه تناولی در تهران را که از اعضای این کلوپ بود به قیمت یک میلیارد تومان خریداری و تبدیل به موزه کرد.
حجت الاسلام والمسلمین زم که رییس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی بود نیز یک قلم طراحی این فرد را به قیمت 60 میلیون تومان خریداری کرد و در دورانی که شهرداری تهران در دست کارگزاران بود 600 میلیون تومان صرف خرید آثار و طراحیهای روی فلز این فرد و نمایش آن در باغ موزه های شهرداری تهران شد و وی هم اکنون نیز جز مشاوران شهرداری تهران است .
وی در پایان سخنانش گفت :کسانی که مروجان ایدئولوژی معطوف به لیبرالیسم و سکولاریسم و جامعه مدنی هستند و در ذیل تاویلات سکولاریستی به دنبال آشتی اسلام و مدرنیته می گردند و برای حقانیت الهی حکومت اسلامی نقشی قایل نبوده و تنها به مشروعیت مردمی آن بها می دهند پای خود را بر روی فلسفه اخلاق گذاشته اند.
او افزود: همه این شعارها تکنیک رسیدن این افراد به قدرت می باشد.

>> لازم به ذکر است که متن کامل سخنرانی در دانشگاه فردوسی مشهد بزودی از سایت رسمی پیام فضلی نژاد به آدرس: " www.elaw.ir " منتشر خواهد شد.

برگرفته شده از www4.irna.ir