هاشمی، خاتمی، احمدی نژاد ؛ چی میگن اینا ؟؟
ساعت ٦:۱٤ ‎ب.ظ روز ٢٧ امرداد ۱۳۸٧ : توسط :
چهارشنبه، ۹ مرداد ۱۳۸۷ فضلی نژاد در جلسه شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان: جنگ عقیده، قلب گفتمان انقلاب اسلامی است به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه خبر دانشجو، پیام فضلی نژاد، عضو مرکز پژوهش های موسسه کیهان، روز سه شنبه، هشتم مردادماه 1387 در جمع اعضاء شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور حضور یافت. در ابتدای این جلسه که از ساعت 4 عصر آغاز شد، مسئول اتحادیه به بیان تاریخچه ای از تاسیس این تشکل پرداخت و درباره کارکرد و اهداف آن توضیح داد و سپس فضلی نژاد به تحلیل گفتمان انقلاب اسلامی در سه دولت سازندگی، اصلاحات و اصول گرا پرداخت. لینک اصل گزارش در سایت شبکه خبر دانشجو فضلی نژاد با اشاره به پیام حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر قبول قطعنامه 598 در سال 1367 گفت: «این پیام قلب گفتمان امام است که پیام پایان جنگ نیست. در پیام قطعنامه، حضرت امام (ره) جنگ با عراق را تمام کردند، اما جبهه جنگ با جهان شبه مدرنی که برپایه استعمار بنا شده را گشودند. امام در آن پیام نوشتند که امروز جنگ حق و باطل، جنگ فقر و غنا، جنگ استضعاف و استکبار، جنگ پابرهنه ها و مرفهین بی درد، شروع شده است. جنگ ما جنگ عقیده است و جغرافیا و مرز نمی شناسد و ما باید در جنگ اعتقادی خود، بسیج بزرگ سربازان اسلام را در جهان به راه اندازیم. امام نوشتند که ما در صدد خشکانیدن ریشه های فاسد صهیونیسم، سرمایه داری و کمونیسم در جهان هستیم. ما تصمیم گرفته ایم، به لطف و عنایت خدای بزرگ، نظام هایی را که بر این سه پایه استوار گردیده را نابود کنیم و نظام اسلام رسول الله را در جهان استکبار ترویج نمائیم و دیر یا زود، ملت های دربند شاهد آن خواهند بود.» نویسنده کتاب «شوالیه های ناتوی فرهنگی» ادامه داد: «از صدر اسلام، جنگ های مسلمانان عقیدتی بود، همچنان که امیرالمومنان (ع) فرمودند هر که را کشتم برای حق و عدالت بود. من با کسی مسئله شخصی نداشتم. جنگ های ما عقیدتی بود و پس از این نیز چنین خواهد بود. من با کسی تعارف ندارم. اختلاف مسلک بود، ما برای حق می جنگیدیم و آن ها برای باطل. اگر خون بهایی می خواهند بروند از حق بگیرند که کمرشان را شکست. من عذرخواهی به کسی بدهکار نیستم.» فضلی نژاد گفت: «امروز جریان موسوم به اصلاح طلبی می کوشد تا انقلاب اسلامی ایران را وادار به عذرخواهی از جهان کند. این مسلمانان شرمنده، می خواهند از آرمان جنگ عقیده دست بکشیم و نظم موجود جهان را بپذیریم و اکثر تئوری هایی که ارائه می دهند، ناظر به این خاستگاه است که نمونه برجسته آن تئوری گفت و گوی تمدن هاست که نتایج آن را در کتاب شوالیه های ناتوی فرهنگی تبیین و تشریح کرده ام. مگر امام در همان پیام قطعنامه نفرمودند که شراره کینه انقلابی تان، جهانخواران چپ و راست را به وحشت انداخته است و بغض و کینه انقلابی تان را در سینه ها نگه دارید، با خشم و غصب بر دشمنانتان بنگرید و بدانید که پیروزی از آن شماست؟! این شراره کینه انقلابی چگونه ناگهان در برخی از احزاب ما بدل به همان لیبرالیسم و سکولاریسمی شد که امام بنای براندازی آن را در دنیا داشتند؟! قلب گفتمان انقلاب اسلامی ایران، جنگ عقیده است؛ جنگ برای حق و عدالت و هر کدام از ما که از این آرمان فاصله بگیریم، با انقلاب اسلامی بیگانه شده ایم.» پژوهشگر روزنامه کیهان با اشاره به این که امروز برخی اصلاح طلبان شعار «زنده باد سرمایه داری» می دهند و امام خمینی (ره) بارها «اسلام حاکمیت سرمایه و سرمایه داران بر مظلومین و پابرهنه ها» را اسلام آمریکایی دانسته اند، افزود: «این اسلام سرمایه داری را حضرت امام(ره) از مشتقات اسلام آمریکایی می دانستند. امام می فرمودند که مبارزه با رفاه طلبی سازگار نیست و آن ها که تصور می کنند مبارزه در راه استقلال و آزادی مستضعفین و محرومان جهان با سرمایه داری و رفاه طلبی منافات ندارد، با الفبای مبارزه بیگانه اند. امام می فرمودند آنان که خیال می کنند بحث مبارزه و رفاه و سرمایه، بحث قیام و راحت طلبی، بحث دنیاخواهی و آخرت جویی با هم قابل جمع است، بدانند که این ها دو مقوله ای است که هرگز با هم جمع نمی شوند. متاسفانه امروز برداشت های انحرافی از اسلام در اوج خود است و جالب است که صاحبان این برداشت های انحرافی و سکولار، شعار پیروی از خط امام (ره) را می دهند. امروز طرفداران سرمایه داری مانند بخشی از حزب کارگزاران سازندگی ایران و حزب مشارکت ایران به شکل علنی با گفتمان انقلاب اسلامی فاصله گرفته اند و برخی از آنان می گویند ما لیبرال دموکرات های مسلمان هستیم. انگ لیبرالیسم را به اسلام می چسبانند و از اسلام یک سپر حفاظتی برای خود درست می کنند، اما در نهایت از الیگارشی و حاکمیت سرمایه داری لیبرال دفاع می کنند و تیتر می زنند زنده باد سرمایه داری. کارنامه دولت سازندگی و دولت اصلاحات مشخص است و هر کدام یک راه را می رفتند و اختلاف نظرهای فلسفی اندکی داشتند. راه هر دو به سوی سرمایه داری لیبرال و سکولاریسم عملی بود و نسبتی با گفتمان ناب انقلاب اسلامی نداشت. البته بخشی مهم از اعضاء آن دولت ها که دغدغه انقلاب اسلامی دارند، منتقد عملکرد روسای خود هستند.» فضلی نژاد افزود: «دولت اصولگرا گفتمان انقلاب اسلامی را از غربت بیرون آورد و بخشی از حمایت های ویژه رهبر معظم انقلاب از دولت بدین سبب است. ایدئولوژی این دولت، نه سکولار است و نه متحجر، نه پیرو ماسونیسم است نه هوادار طالبانیسم. از این رو، با همه نقدهایی که می توان به عملکرد دولت و حتی کارکرد و مواضع برخی از مقامات ارشد آن داشت، اما همین که ایدئولوژی رییس دولت پهلو به آموزه های امام و رهبری می زند، جای ستایش دارد. نقطه آسیب دولت اصولگرا، نداشتن مانیفستی است مدون که ملزومات نظری را در خود داشته باشد. بنابراین، همه ما وظیفه داریم که به نرم افزار اصول گرایی عنایت بیشتری داشته باشیم. این نرم افزار، مشروح و مبسوط از سوی امام (ره) و رهبری معظم انقلاب ارائه شده است و ما باید بکوشیم تا از دل این مخزن غنی معرفتی، یک تئوری کاربردی و منقح را بیرون بکشیم و ارائه کنیم.» عضو مرکز پژوهش های موسسه کیهان گفت: «امروز تدوین رساله ای علمی که در آن به نحو مجمل، اما مستند و کاربردی، گفتمان امام خمینی (ره) تبیین شده باشد، ضرورت دارد. اگرچه کتب بسیار و ارزشمندی در این خصوص منتشر شده است، اما همچنان جای اثری که با توجه به مقتضیات کنونی، اندیشه امام خمینی (ره) را بازتاباند، خالی است. به تدوین رساله ای نیازمندیم که امام را بتوانیم در آینه رهبر معظم انقلاب اسلامی ببینیم، چرا که رهبری بهترین مرجع برای بازشناسی و بازخوانی گفتمان امام (ره) در زمان حال هستند. خصوصا این که اکنون جنگی فلسفی در میان دو بلوک دنیا جریان دارد. جنگ بلوک غرب به عنوان حامیان فلسفه سیاسی سکولاریزم ستیزه گر با بلوک اسلامی به عنوان پایبندان به ایدئولوژی اسلام سیاسی و ما این پتانسیل را داریم که پیروز این جنگ عقیدتی باشیم.» در پایان این جلسه که سه ساعت به طول انجامید، اعضاء شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سوالات خود را با پیام فضلی نژاد طرح کردند. http://www.elaw.ir (سایت رسمی پیام فضلی نژاد )